Not Found

The requested URL /jquery-1.6.3.min.js was not found on this server.

netcad dosyasının autocad ortamına aktarılması ve sorunlar


acad ile çalışırken heleki mesleğiniz gereği bir harita mühendisi ile iş biriliği içerisinde olacaksanız kesin olarak netcad karşınıza çıkacaktır. netcad haritaclığın bilgisayar üzerindeki en popüler gözdelerindendir. dosya uzantısı NCZ dir. ve bu uzantı ile o kadar sık  sorunlar yaşarsınız ki zihninize kazınır.Daha önceleri elbette netcad ile çok karşılaştım ama mesleğimden ötürü aşırı harita alanına hiç girmedim ve ilgilenmedim. Son günlerde netcad e işim çok düştü. Tabi bazı inceliklerinide öğrenme fırsatım oldu. Bunların içinde en önemlisi NCZ nin bir DWG ye dönüşmesi.

netcad in dosya aktırımını biraz inceleyelim

blok olarak kaydet ve kaydet olarak kullanılan pencerelerdeki kayıt türleri birbirinin aynı

kayıt türleri ise

  • NetCAD for Windos dosyası (NCZ)
  • AutoCAD dosyası (DXF)
  • Microstation dosyası (DGN)
  • Nokta dosyası (NCN)

bizi ilgilendiren kısın AutoCAD dosyaları

buradan bu kayıt türünü seçtikten sonra karşımıza 2 seçmeli seçenek çıkıyor bunların her ikisinide işaretleyip geçiyoruz

şimdi yeni oluşan DXF dosyasını autocad de açmak istedik ama hata verdi, Sebeplerin en önemlisi temizleme işlemi

NetCAD ten AutoCAD e dosya aktarmadan önce muhakkak proje düzenlemesinden temizleme(Autocad deki Purge)ile kullanılmayan tabaka(layer) çizgi tipi, yazı stili vb. özelliklerin dosya içeriğinden temizlemesi gerekir.

En üst menüde
Proje > Yardımcı Araçlar > Proje Düzenle

dipnot! eğer temizleme butonu aktif değilse NCZ dosyanıza referans dosyaları tanımlıdır. Bu neden bu temizleme işlemi için tanımlamaları silmeniz gerekir.

Daha sonra Farklı kaydetten DXF oluşturup autocad de görebilirsiniz.

Birde netcad türkçe versiyonunda kullanılan türkçeye dikkat edin (: ben türkçe program öğrenirken bu kadar zorlanmamıştım(:


Comments (18)

  1. ahmet

    slm kardes ben temizleme işini yapıyorum ve temizliyorum autocad projeyi acıyo fakat bos olarak acıyo

  2. kenan

    Uzun zaman olmuş yinede cevap vermek isterim.. Autocad de açılan dosya yada dosyalar boş değil aslında çok uzaklarda bulmak mesele tabi.. Run enter yada e enter la modeli görünür hale getirebilirsin..

  3. cengizhan

    NCZ uzantılı dosyayı direk acad de açmanın bir yolu varmıdır?
    yada netcad de dxf kaydedilmiş bir dosyayı açarkaen hata veriyor ve açılmıyor. boş açılmasından bahsetmiyorum hiç açılmıyor. “Invalid or incomplete DXF input — drawing discarded.” hatasını veriyor

  4. admin

    Netcad dosyasının ebatı ve içinden aldığın nesne sayısı hep birbiri ile alakalı. Örneğin ben bir hali hazır paftasını tamamen autocad e aktaramıyorum ama içerisinden belirli bir kısmı alip yeni bir netcad dosyası adında topluyorum. Netcad den dxf olarak kaydedilmis dosyayi eğer autocad açmazsa önce aşağıda adresini verdiğin programda açıp dwg olarak kaydediyorum sonra autocad açıyor.

    http://www.dwgtool.com/cadconvert.htm

  5. Enes

    Süpersin ya. Çoook sağol çok işe yaradı bu. Bende böyle bir program arıyordum.

  6. Fahri Şahin

    slm. kardeş anlattıkların bir acemi için gereğinden fazla gereksiz. bunun yerine daha açık ifadeler kullansan bende daha hoş olur. örneğin. kardeşim demiş ki; ahmet kardeş demiş ki, boş açıyo projeyi demiş bunun cevabınıda söylesen belki makbule geçerdi yani z(enter) a ( enter).
    2. si; bu yol uzun yol kimse senin anlattığın gibi dxf açıp uğraşamaz yani kafa basmaz. bu yüzden şunu yapmak daha mantık lı ama kesin çözüm.
    proje/yardımcı işlemler/yaz/autocad dosyaları/dxf/2000 ve üzeri enter dediğin zaman paftanın içerisinde ne varsa hepsini autocad’ a dönüştürür. bunu dene sonra yorum ları bekliyorum hoscakalın.

  7. cüneyt

    Bunları yapıp hala sonuç alamayanlar Netcad’in NcUygulama diye bir modülü var onu kurun orda Dxf Öncesi Proje Düzenle komutunu çalıştırın sonra da dxf olarak kaydedin. Ben öyle yapıyorum bu zamana kadar da bir sorunla karşılaşmadım.

  8. admin

    ifadeler alakalı eleştirinizi dikkate alacağım teşekkür ederim. bende uslubunuzu beğenmedim pek nihayetinde önemli olan acemi değil sade ve pratik olanı vermektir, aksi durumda eğitim gibi algılanabilir.

  9. şafak

    çok çok teşekkürler
    cad converter işe yarıyo
    o kadar yardımı dokundu ki anlatamam!

  10. cihan

    selam arkadaşlar.
    ncz uzantılı dosyayı önce projeyi temizledim farklı kaydettim. netcat uyumlu ve hat tiplerini düz gösteride seçtim fakat netcad dosyasında taralı olan tabakalar dxf çevirince gözükmüyor. ne yapmam gerekir bilgi verirmisiniz?

  11. admin

    hakan, dxf uzantısı genel bir vektor uzantısıdır. autcad dosyasını dxf türünde kaydedersen netcad te açabilirsin.

    cihan, taramaları aktarmamak en doğru çözüm, benim için önemli olan noktalar ve sınırlar oluyor.

  12. miray

    proje/yardımcı işlemler/yaz/autocad dosyaları/dxf/2000 yöntemini denedim, dönüştürdükten sonra da z(enter) a (enter) yapınca açıldı. çok teşekkür ederim.